ROYAL JAZZ FESTIVAL op KONINGSDAG

Het Royal Jazz Festival komt er weer aan!

Het Festival vindt plaats op Koningsdag, zaterdag 27 april, en wordt georganiseerd in samenwerking met FluXus. Het Festival vindt plaats op drie podia bij de Bullekerk en is gratis toegankelijk.

Het Royal Jazz Festival start om 12.00 uur op het buitenpodium met de FBI Jazzband. Daarna komen er op drie podia tal van artiesten voorbij, zoals trompettiste met Zaanse roots Saskia Laroo.

Er is veel aandacht voor jong talent: trombonist en conservatoriumstudent Michel Tuinman, zoon van bandleider Bart Tuinman, speelt maar liefst drie keer in drie verschillende bands, waaronder zijn eigen Ratajazz. Verder op het programma het jongerenorkest Ratatouille uit Wormer, de Zaanse Ambassade met Jerney Kate, de Blue Tone Big Band, de Zaanse Big Band, de Alkmaarse Big Band, The Caledonians en de West End Bigband.

Het programma wordt afgesloten door de Wouter Kiers Band op  het buitenpodium en de Saskia Laroo Band op het podium van de Bullekerk. Special guest bij de Saskia Laroo Band is Hans Dulfer.

Saskia Laroo Band & Hans Dulfer
Saxofonist Hans Dulfer treedt nog altijd regelmatig op. Niet alleen stond hij afgelopen najaar een week met dochter Candy in de Blue Note Club in Tokyo, met zijn nieuwe band Total Response speelt hij nog steeds de Nederlandse festivals en zalen plat. Begin 2023 kreeg hij de Oeuvre Award van Sublime FM. Tijdens het Royal Jazz Festival speelt hij samen met de Saskia Laroo Band. Het belooft een waar spektakel te worden!

BUITENPODIUM
12:00     FBI Jazzband
13:30     Alkmaarse Big Band
15:30     Blue Tone Big Band
16:30     Wouter Kiers Band

PASVEERZAAL FLUXUS
12:00    West End Big Band
13:15     Ratatouille
14:30    Ratajazz
16:00    Zaanse Bigband & Rolf Delfos

PODIUM BULLEKERK
12:30     The Caledonians
14:30     De Zaanse Ambassade & Jerney Kate
16:30     Saskia Laroo Band & Hans Dulfer

Het Festival vindt plaats van 12.00 tot 18.00 uur bij de Bullekerk op de Westzijde en wordt georganiseerd door de Bullekerk in samenwerking met FluXus. Het Festival is tot stand gekomen met steun van Gemeente Zaanstad.

• Startdatum
    27/04/2024 12:00