Programmering

Bekijk het actuele programma onder Agenda

Stichting Cultureel Centrum Bullekerk is een nieuw podium in Zaandam-West.
De organisatie richt zich op een toegankelijk aanbod voor een breed, voornamelijk Zaans publiek. Het Cultureel Centrum biedt veel concerten: jazz, klassiek, pop, wereldmuziek, singer/songwriters, musicalrepertoire en kleinkunst, maar is ook een podium voor Zaanse organisaties die presentaties en debatten organiseren. De organisatie onderscheidt zich van andere podia door de ambiance, de opstelling met tafeltjes tussen de stoelen en de grote bar in het midden van de kerk. De Bullekerk maakt gebruik van een professionele licht- en geluidsinstallatie en biedt mogelijkheden tot livestreams.

Samenwerking met andere culturele organisaties:
Cultureel Centrum Bullekerk werkt samen met Podium de Flux en met andere culturele organisaties in de Zaanstreek. De Stichting biedt een podium aan de Maatschappij Zaanstreek, Culturele Raad Zaanstad, de Orkaan en de Zaanse Uitdaging.

De volgende artiesten traden al eerder op in de Bullekerk:
Loïs Lane, Jeff Heijne, Bram van der Vlugt, Harry Slinger, Lucas de Bruin, Freek de Jonge, The Forces Sweethearts, Carel Kraayenhof, Mylou Frencken & Dorine Wiersma, Henk Poort, Marjolein Keuning, Tim Knol, The Northern Consort, Fernando Lameirinhas, Alex Roeka, Tangarine, Glad IJs, Melissa Venema, Marco Bakker, Spinvis, Sam Saxton, Ruben Hoeke, Marcel Kapteijn & The Raindogs, Petra Berger, De Kift, Dub de Vries, Judith Weusten, Liset Pennings, Duo La Luna, Robert Vethaak, Wouter Kiers, Ocobar, Alexander Broussard, Niels van der Gulik, Eric Vaarzon Morel, Roberto Jacketti & The Scooters, Huub van der Lubbe, Drukwerk, Tango Orkest Amsterdam, Sandra van Nieuwland, Tim de Vries, Neil Diamond Tribute, Tess Merlot, Gerard Alderliefste, Stephanie Struijk, Marlous Lazal, Irene Ypenburg, Edgar Koelemeijer, Moods Pink Floyd Tribute, Britta Maria, Sebastiaan van Halsema, Wouter Hamel Trio, Lavina Meijer, Heiko Dijker, Niki Jacobs, Joost Spijkers, La Familia, Bruun Kuijt en vele anderen.

Cultureel Centrum Bullekerk is aangesloten bij het Nationaal Podiumplan.